Anul 2020 a reprezentat o provocare a sistemelor de învățământ la nivel mondial. Pandemia de coronavirus a determinat schimbări importante în pedagogie, mai ales în ceea ce privește modul în care tehnologia este folosită în activitatea didactică.
Experiența elevilor și profesorilor de la Școala Gimnazială „Petre Ispirescu” București în utilizarea instrumentelor disponibile online cu aplicabilitate în educație dobândită prin Proiectul Erasmus+ „Web 2.0 Tools in Education” (2016 – 2018), a fost esențială în derularea unui act didactic de calitate în perioada pandemiei.
Profesorii și elevii s-au adaptat rapid, iar deprinderile acestora de a lucra online au evoluat rapid. În acest context, cadrele didactice au căutat soluții pentru a parcurge materia și pentru a forma competențele prevăzute în programele școlare într-un mod interactiv, ludic și adaptat noilor realități educaționale.
În 20 ianuarie 2021, școala noastră a găzduit un eveniment online dedicat profesorilor de limba engleză, și nu numai, în cadrul căruia au fost diseminate exemple de bune practici privind utilizarea aplicațiilor disponibile online în educație. Instrumente precum Mentimeter, Padlet, Mindomo sau Baamboozle și modul în care pot fi folosite la orele de limba engleză au fost prezentate cadrelor didactice participante. Au fost oferite exemple concrete din activitatea de la clasă, iar cadrele didactice participante au fost puse atât în situația elevului (prin participarea la activități concrete organizate cu ajutorul instrumentelor), cât și în situația profesorului care trebuie să organizeze o activitate cu ajutorul unui instrument disponibil online.
Lecțiile învățate în perioada pandemiei ne ajută să ne diversificăm, să reinventăm modul de predare și de interacțiune cu partenerii educaționali. Folosirea instrumentelor Web 2.0 cu siguranță va continua și atunci când elevii și profesorii vor reveni în clase. Este o modalitate eficientă de dinamizare a actului didactic și de aducere în actualitate a disciplinelor pe care le predăm.